Novosti

PROGRAM PREDŠKOLE I PRIPREMA DJETETA ZA ŠKOLU

U skladu sa Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju, program predškole obvezan je za svu djecu u godini dana prije polaska u osnovnu školu. Sva djeca rođena od 1.4.2014. do 31.3.2015. školski su obveznici u školskoj godini 2020./2021.

Djeca koja ne pohađaju vrtić zakonski su obavezna pohađati program predškole organiziran u vrtiću. Program predškole provodi se u trajanju od 250 sati te se temelji na odrednicama Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje odnosno na suvremenom shvaćanju djeteta i procesa njegova ranog odgoja i obrazovanja.

Priprema za školu obuhvaća:

  • Vježbe koncentracije,
  • Poticanje razvoja koncentracije i pažnje (npr. igra memory, igre slikama na kojima dijete zapaža detalje, pronađi sličnosti i razlike, igre leti-leti, igra na slovo, na slovo, npr. Slovo M kao mjesec)
  • Razvijanje sposobnosti opažanja i proučavanja; npr. prometnih znakova, uočavanja promjena u prirodi…..
  • Jačanje pozitivne slike o sebi,
  • Stvaranje radnih navika,
  • Vježbe za predčitalačke vještine,
  • Aktivnosti za razvoj psihomotornih vještina (igre loptom, skakanje, penjanje, trčanje, vožnja bicikla, samostalno zakopčavanje odjeće i obuće…),
  • Vježbe grafomotorike,
  • Poticanje predmatematičkih vještina,
  • Poticanje emocionalne i socijalne kompetencije

Predvještine čitanja i pisanja

Predvještine čitanja i pisanja obuhvaćaju vježbe za razvoj prepoznavanja slova, slogovne analize i sinteze (da dijete može zvučno riječ rastaviti na slogove i iz slogova prepoznati riječ) i glasovne analize i sinteze (da dijete zvučno može rastaviti riječ na glasove i iz zadanih glasova prepoznati riječ). U programu predškole radit će se i vježbe poticanja grafomotorike pri čemu će se voditi računa o pravilnom hvatu olovke, odgovarajućem smjeru pisanja i pritisku olovke na papir.

Predmatematičke vještine

Osim predčitalačkih vještina, potrebno je poticati i predmatematičke vještine koje obuhvaćaju sposobnost djeteta da prepozna znamenke, broji do 10 i usvoji koncept broja. Osim toga kroz vježbe razvrstavanja (podataka i predmeta), uspoređivanja (predmeta i skupova), prepoznavanja uzorka i nastavljanje niza, praćenja niza i uputa, orijentiranja i organiziranja u prostoru, procjenjivanja veličine , količine i broja pripremat ćemo dijete za što lakše kasnije učenje matematike.

Emocionalna spremnost i socijalne vještine

O emocionalnoj spremnosti ovisi djetetovo zadovoljstvo i lakoća s kojom će se uklopiti u novu sredinu. Emocionalna stabilnost nam je potrebna za cijeli život pa se potiče od najranijih dana. Vi ste model svojoj djeci, u svakom kontaktu i interakciji s djetetom pruža Vam se mogućnost da djetetu pokažete i naučite ga emocionalne i socijalne vještine. U tome Vam mogu pomoći i neke igre.

Igre i aktivnosti kojima možete pomoći djetetu u razvoju socijalnih vještina i regulacije emocija:

  • Dovodite dijete u situacije u kojima je okruženo vršnjacima.
  • Zadajte mu scenarije raznih situacija koje će u igri i razgovoru s vama rješavati. Primjer: Marko i Luka igraju se lego-kockama. Ivan bi se igrao s njima. Što Ivan može napraviti da se uključi u igru? Što bi ti napravio da si na Ivanovom mjestu?
  • Čitajte s djetetom slikovnice koje se bave raznim situacijama u svakodnevnom životu djeteta (zdravlje, odnosi u obitelji, osjećaji, različita ponašanja….) Tijekom i nakon čitanja razgovarajte s djetetom o pročitanom (npr. Kako bi ti postupio da si se našao na mjestu tog dječaka ili djevojčice? Što bi učinio?)
  • U svakodnevnim životnim situacijama razgovarajte s djetetom o osjećajima. Važno je da ono prepoznaje i imenuje emocije tuge, ljutnje, straha i sreće. Možete mu zadati situacije u kojima treba prepoznati osjećaje kod drugih.

Igrajte igre:

  • Što kaže ovo lice (igra se s fotografijama iz časopisa, fotografijama ili crtežima lica koji pokazuju određenu emociju, dijete pogađa što osoba na slici osjeća, po čemu to zaključuje, priča nam što bi nam to lice ispričalo).
  • Memory s emocijama
  • Pantomima osjećaja (dijete izvuče karticu određene emocije i pantomimom odglumi osjećaj)
  • Društvene igre s pravilima – važno da ne pristajete na djetetove ideje o mijenjaju pravila s ciljem da ono pobijedi. Važno je da se dijete nauči nositi i s porazom.

Jedna od socijalnih vješta je i samostalnost djeteta. Koliko će dijete razviti samostalnost ovisi o odnosu roditelja prema djetetovim htijenjima i aktivnostima. Ako mnoge stvari obavljate umjesto djeteta, dijete će imati smanjenu sigurnost u sebe, manji interes za samostalno izvršavanje zadataka što će negativno utjecati na prihvaćanje školskih obveza i njihovo ispunjavanje.

Igre i aktivnosti koje potiču razvoj samostalnosti:

  • Razvoj samostalnosti kod djeteta najbolje je poticati u svakodnevnom životu i dnevnim aktivnostima primjerice dajući mu da složi svoju odjeću prije spavanja, pospremi pribor nakon jela. Dobro je da dijete ima sitna kućna zaduženja i da ne radite stvari umjesto njega.
  • Učite ga praktičnim vještinama kao što su otključavanje i zaključavanje vrata
  • Zajedno šećite do škole kako bi dijete naučilo put od kuće do škole.
  • Poučite ga pravilima ponašanja u prometu i na ulici, u trgovini i sl.

Preporučena literatura za roditelje:

  1. Biddulph, S. (2002), Tajna sretne djece. Mozaik knjiga: Zagreb
  2. Canter, L., Hausner, L. (2002), Domaća zadaća bez suza. Naklada Kosinj: Zagreb.
  3. Čudina-Obradović M. i sur. (2004) Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi. Tehnička knjiga: Zagreb
  4. Good, P. ( 1993), Kako pomoći klincima da si sami pomognu. Alinea:Zagreb.
  5. Humphreys, T. (2003), Samopouzdaje-ključ djetetova uspjeha u školi. Mozaik knjiga: Zagreb.
  6. Jull, J. (2008), Vaše kompetentno dijete. Naklada Pelago: Zagreb
  7. Longo, I. (2001), Roditeljstvo se može učiti. Alineja: Zagreb.
  8. Miljković, D.(1996), Pomozite svojoj djeci da razviju samopoštovanje. Tempo: Đakovo
  9. Miljković, D., Rijavec, M.( 2002), Bolje biti vjetar nego list, IEP: Zagreb.
  10. Ortner, G. (1998), Bajke koje pomažu djeci. Mozaik knjiga: Zagreb.
  11. Rečić, M.(1996), Odgoj u obitelji. Temposhop: Đakovo.
  12. Salk, L. ( 1996), Što dijete želi da roditelji znaju. V.B.Z.d.o.o.: Zagreb.
  13. Slunjski, E. (2013) Kako djetetu pomoći da – (p)ostane samostalno i odgovorno. Element: Zagreb
  14. Sullo, R. (1995), Učite ih da budu sretni. Alineja: Zagreb.
  15. Twentier, J. ( 1999). Pozitivna snaga pohvale. Mozaik knjiga.: Zagreb.

ŽELIMO VAŠEM DJETETU PUNO IGRE, RADOSTI I VESELJA U VRTIĆU!

Letak pripremile: Pedagoginja Višnja Milačić Žurić, pof. i logopedinja Petra Marušić, mag. logoped

 001

PROGRAM PREDŠKOLE I PRIPREMA DJETETA ZA ŠKOLU

 123

PREUZMITE LETAK: Program predškole i priprema djeteta za školu

Uplatnice za korištenje usluga vrtića dostavljat će se putem elektronske pošte korisnika. U slučaju promjena  mail adrese molimo roditelje da kontaktiraju računovodstvo vrtića ( Gradska uprava ) ili putem  el. pošte Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Poštovani roditelji predškolaca,

Obvezni program predškole za djecu koja nisu polaznici redovitog desetosatnog programa započinje dana 05.10.2020. u objektu hotel Adria u 16 sati.

Zbog trenutne situacije s korona virusom nećemo održati roditeljski sastanak. Roditelji će dobiti letak sa svim bitnim informacijama o programu predškole i spremnosti djeteta za školu.

Voditeljica programa odgojiteljica: Ana Došen.

Pri prvom dolasku vrijedi sljedeće:

  • S djetetom dolazi samo jedan roditelj
  • Obvezno je nošenje zaštitne maske za roditelja
  • Nazuvke za noge dobit ćete prilikom ulaska
  • Prilikom ulaska obvezna je dezinfekcija obuće, dezinfekcija ruku, te evidencija ulaska/izlaska za one koji se zadržavaju duže od 15 minuta
  • Potrebne papuče za dijete

O ostalim potrepštinama i terminu provođenja programa obavijestit će vas vaša odgojiteljica.

Ovim putem podsjećamo na obvezu donošenja potvrde o obavljenom sistematskom pregledu i kopiji knjižice imunizacije ukoliko niste prethodno predali.

Za sva dodatna pitanja i naknade prijave možete se obratiti pedagoginji Višnji Milačić Žurić na broj 023/383-305 ili 092 118 7474

 

 

 

 

 

 

Poštovani roditelji,

Redovan rad Vrtića u novoj pedagoškoj godini u svim objektima započinje u utorak 1. rujna 2020. Sve važne informacije stoje u priloženim dokumentima.

Roditelji novoupisane djece mogu preuzeti Ugovor za potpisivanje svaki dan od 10 do 14 sati.

Vama i vašoj djeci želimo ugodan početak nove pedagoške godine!

 

Popis djece po skupinama 2020.2021.

Priprema roditelja i djeteta za jaslice vrtić - letak

Sve što roditelji trebaju znati o vrtiću - letak

Uloga lopeda u vrtiću - letak

Uputa za roditelje 2020. - 2021.

Zdravstvene preporuke o boravku djece u vrtiću letak

Vrijeme je sadnje povrtlarskih kultura i svaki djelić plodne zemlje valja iskoristiti za njihov uzgoj. Kako su u ovim posebnim uvjetima brojne aktivnosti u biogradskom dječjem vrtiću smanjene, njihovi djelatnici iskoristili su to kako bi u svom vrtu zasadili  i sezonsko povrće, jer prostor oko zgrade samog vrtića uređen je tako da uz cvijeće u njegovom prednjem djelu ima i dovoljno prostora za druge aktivnosti na zemlji, a njegovo oživljavanje intenzivnije je započelo tijekom 2018. godine.
Valja naglasiti da je tom prigodom  na natječaju koji je tada raspisala HRT-a u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja a povodom obilježavanja 25. obljetnice emitiranje tv emisije „Najljepši školski vrt“ u kategoriji vrtića za najbolji početak uređenja predškolskog vrta pripao upravo biogradskom dječjem vrtiću. Ovo priznanje bio je ujedno i poticaj da se briga o vrtu ali i čitavom vrtićkom okruženju nastavi i oplemeni, što je i učinjeno. Zelenilo, trava i cvijeće krase ovu zgradu  a u zadnje vrijeme eto i pojačana „poljoprivredna“ aktivnost hvale vrijedna.
Ovo vrijeme upravo je idealno za sadnju u vrtu kažu djelatnici vrtića koji su se upustili u ovaj pothvat. Do sada su zasadili krastavce, rajčice, tikvice, paprike, selen a biti će i slasnih lubenica. Svo ovo zdravo i neprskano povrće biti će iskorišteno u vrtićkoj kuhinji u kojoj se i inače vodi posebna briga o prehrani najmlađih Biograđana. Polaznici vrtića jedva čekaju da se sve normalizira, te da se i oni pridruže ovim aktivnostima na otvorenom, kako bi što više vremena provodili opet zajedno  uz rad, edukaciju i druženje kako su i navikli. J.F.

View the embedded image gallery online at:
https://dv-biograd.hr/o-nama1/novosti#sigProId3a501febe5

 

Sukladno  uputama HZJZ i MZO vezano za povoljnu epidemiološku  situaciju,  Dječji vrtić " Biograd" od 25. svibnja 2020. godine,omogućio je povratak sve upisane  djece u redovne  programe ( osim bolesne djece).

Dječji vrtić u Biogradu na Moru počeo je sa radom 1975. godine pod nazivom: Predškolska radna organizacija Miro i Rudolf Jelenković.

INFO

DJEČJI VRTIĆ "BIOGRAD" BIOGRAD NA MORU

Adresa: Marina Držića 1, Biograd na Moru

Tel / fax: 023/386-128

Tel: 023/383-305

Mob: 099/282-8759

OIB: 60175705264

e-mail: djecji.vrtic.biograd@gmail.com

IZJAVA O ZAŠTITI PRIVATNOSTI I SIGURNOSTI OSOBNIH PODATAKA