Novosti

Poštovani roditelji,

S obzirom da ste korisnici naših usluga , odnosno da smo vezani radom u interesu Vaše i naše djece, želimo zajednički razvijati pozitivne suradničke i partnerske odnose. Pedagoška načela vode se jačanjem takvih odnosa kroz različite aktivnosti. Pozivamo Vas na suradnju, na doprinos ulaganju u najvažniji segment roditeljstva, a to je vrijeme koje će te pokloniti svom djetetu. Vrijeme koje zajednički posvećujemo djeci je vrijeme koje se nikada više ne može nadoknaditi.

Vrtić je odgojno obrazovna ustanova koja djeluje prema humanističkoj koncepciji i promiče razvojno primjerenu praksu. Roditelji su dio kurikuluma i naša su snaga. Dijelove kurikuluma možemo zajednički kreirati i zato nam treba vaša suradnja, da na slobodan, inovativan i neopterećen način budete dio uloga u vrijednost odgoja djeteta kojim se zajednički bavimo.

U svojoj misiji dječji vrtić „Biograd“ vidi inkluzivnu vrijednost kao temeljnu suvremenu pretpostavku za kvalitetu odgojno-obrazovnog rada i kvalitetu odnosa s njenim dionicima.

Ono čemu Dječji vrtić Biograd teži je:

- Želimo između vrtića i roditelja stvarati odnos sigurnosti i povjerenja

- Dječji vrtić je mjesto gdje se zadovoljavaju potrebe svih činitelja odgojno obrazovnog procesa

- Djeca osjećaju emocije roditelja i odgojitelja zato trebamo imati povjerenje jedni u druge i međusobno se podržavati

- Prihvatiti   pohvalu i kritiku i vidjeti to kao poticaj za napredak

-Zajednički pronalazimo odgovore na pitanja ( nitko sam ne zna sve odgovore na sva pitanja). Odgovori stručnjaka se razlikuju, a roditelj je taj koji bira. Samo oni koji griješe dokazuju da rade. Svi griješimo, ali je važno da iz grešaka učimo i ne ponavljamo ih. Oni koji misle da sve znaju obično znaju jako površno i malo.

- Želimo nastaviti s projektima UNICEF-radionica za roditelje koje radimo od 2010. Godine kontinuirano provodimo besplatno za naše roditelje, ali i za roditelje djece koja nisu upisana u vrtić kroz suradnju s društvom Naša djeca Biograd

 

Pozivamo Vas i očekujemo od vas da :

- dostavljate prijedloge za zajedničke aktivnosti, zajednička druženja, učenje o temama koje Vas zanimaju i vesele.

- Očekujemo Vaše prijedloge i sugestije,

- Očekujemo vašu refleksiju na rad ( ispred svake sobe su bilježnice u kojima možete bilježiti svoje ideje, sugestije i viđenja).

- Pozivamo roditelje na otvoren dijalog i pozitivnu komunikaciju

- Jačanje roditeljskih kompetencija (o odgoju djece se uči). Odgojitelji, stručni suradnici i svi zaposlenici vrtića i dalje o tome uče.

-Zajedničko pronalaženje načina podrške djetetu jer je svako dijete jedinka za sebe i pristupa mu se na njemu primjeren način

- Prihvatiti da je Dječji vrtić mjesto gdje se susreću različite kulture obitelji.

- Tražite od odgojitelja vrijeme za sebe, vrijeme za razgovor o Vašem djetetu . Odgojitelji to od Vas očekuju.

- Podijelite sa nama svoja iskustva vezano za odgoj.

- Podijelite sa nama svoje misli i strahove. Zajednički ćemo pronaći rješenje.

 

Važno je znati da:

- Roditelj nije birao svoje dijete. Dijete je dar i moramo ga prihvatiti sa svim osobnostima.

- Djeca uče kroz igru i zato se i odgoj i obrazovanje uspostavlja i nadograđuje kroz različite neuroznanstvene i didaktičke pedagoške spoznaje

- Dijete ima svoje vrijeme ( razvojnu fazu) koju trebamo poštivati. Nisu sva djeca u isto vrijeme u istoj razvojnoj fazi.

- Svaka situacija koja izgleda trenutno nepovoljno za dijete može biti poticaj za socijalni razvoj, i to je prilika za razgovor sa odgojiteljem i ostalim stručnim radnicima.

- Naš vrtić pruža Program podrške ranom razvoju i poticajnom roditeljstvu – ciklus radionica „Rastimo zajedno“

- Vrtić ima klub roditelja – Rastimo zajedno (oblik kontinuirane podrške roditeljima koji su bili sudionici Programa radionica.

- Vrtić organizira radionica za očeve koje vode pedagoginja i odgojiteljica.

- Svake godine u mjesecu siječnju Dječji vrtić „Biograd“ provodi svoj originalni projekt „ Recimo Da obitelji“ koji završava održavanjem „TATAMATIJADE“ koja okuplja oko 70 obitelji polaznika vrtića Biograd u „malim igrama za velike „.

Radujemo se zajedničkom druženju kao i djeca. Tim projektom šaljemo poruku djeci i odraslima da je zajedništvo važan segment u odrastanju i životu. Djeca uče o vrijednosti svake obitelji. Učimo se prihvaćati jedni druge i biti dio zajednice. Svaki čovjek ima svoje vrijednosti. Takvu poruku šaljemo i djeci.

- Jedna od važnijih segmenata u radu sa djecom je SURADNJA SA RODITELJIMA. Ono što zajednički stvorimo u odgoju djeteta je temelj na koji je kasnije puno lakše raditi na nadogradnji, zato sudjelujte aktivno u odgoju sa odgojiteljima.

- Ne postoji recept za dobar odgoj, ali postoji put kojim želimo ići.

- Odgojitelji nemaju „čarobni štapić“ za odgoj. Odgojitelji stvaraju odgojne procese i uz zajedničku suradnju SA RODITELJIMA mogu postati i ČAROBNJACI !

 

Zato:

- Dijelit ćemo sa Vama misli poznatih stručnjaka koji se bave razvojem djece

- Pozivat ćemo Vas na formalna i neformalna druženja, izlete prema zajedničkim idejama

- Pozivat ćemo Vas na manifestacije koje smo zajednički pripremali

- Organizirat ćemo radionice koje ste odabrali

-Na kraju godine prikazat će mo vrijednosti rada svake skupine

- Vjerovat ćemo da zajednički MOŽEMO POMICATI GRANICE

Previous Next

Početkom nove pedagoške 2018/2019. godine, uz standardne grupe djece u biogradskim vrtićima započela je s radom i jedna specifična skupina. Rijetki su vrtići koji se mogu pohvaliti da skrbe i o djeci s poteškoćama u razvoju, a u ovom slučaju riječ je o teškoćama iz spektra autizma.
Naime, biogradski dječji vrtić bio je protekle godine pilot projekt u toj domeni, a nakon iskazanog kvalitetnog rada i uspješnih rezultata, dobio pohvale, te slijedom toga i sve suglasnosti za  daljnji rad. Tako da ove pedagoške godine projekt postaje stalan i redoviti program biogradskog vrtića.
Je li program već zaživio u praksi i s kakvim se poteškoćama suočavaju voditelji i odgojitelji pitali smo Tinu Colić edukacijskog rehabilitatora u biogradskom vrtiću. Imam praksu u radu s djecom s teškoćama u školi po posebnim uvjetima, tako da mi i rad s ovom skupinom nije nepoznat ni stran. Valja kazati kako se poremećaji autističnog spektra odnose na širok spektar poremećaja rane dječje dobi, a najprije ih uočavaju roditelji. Najčešće karakteristike poremećaja su u području verbalne i neverbalne komunikacije uz prisutnost suženih i repetativnih, odnosno ponavljajućih oblika ponašanja. Sam pojam „spektar“ odnosi se na široku lepezu simptoma, vještina i razina teškoća u svakodnevnom funkcioniranju, od kojih neka djeca mogu u potpunosti obavljati aktivnosti svakodnevnog života, dok drugi zahtijevaju značajniju razinu podrške. Rekli smo da su roditelji ti koji najčešće uoče prve znakove poremećaja i to najčešće već u prvim godinama života. Stoga je jako važno da se na vrijeme reagira, jer rano otkrivanje i uključivanje u program pomaže djetetu da stekne određene socijalne vještine i samostalnost. Stoga je prednost ovakvog programa u vrtiću upravo idealna jer omogućuje vršnjačku potporu koja je vrlo bitna jer upravo ona potiče socijalnu komunikaciju, te pomaže uspostavi boljih odnose s okolinom i stvaranju prijateljstava.
U sklopu četverosatnog programa koji obuhvaća grupni i individualni rad potičemo razvojna područja, komunikaciju, socijalnu interakciju, brigu o sebi, kao i motorički razvoj, a sve to kroz igru i program prilagođen za svakog od njih, jer svako dijete ima edukacijski individualiziran program prema njegovim potrebama i interesima.
Prostor za rad također je posebno opremljen, odnosno prilagođen njihovim potrebama, a u tom okruženju i uz alate koji su im na raspolaganju, koje oni prepoznaju i s kojima se služe oni se osjećaju sigurnije.
Drago mi je što su me ovi mališani koji su iznimno su nježni i osjetljivi prihvatili, a svakodnevni i najmanji pomak raduje nas, kao i njihove roditelje, jer te male pomake najčešće jedino mi i primjećujemo. Dug je put do integracije s ostalom djecom no trud, volja i ljubav čine čuda, zato nikada ne treba gubiti nadu, kazala je Tina Colić.
Ova djeca u biogradskom vrtiću sretna su što imaju mogućnost za stručnu pomoć, jer kao što je poznato mnogi roditelji djece s takvim teškoćama nemaju tu mogućnost, te svoju djecu moraju voziti u kilometrima udaljenija mjesta kako bi se uključila u program.
Biogradski dječji vrtić i Grad Biograd koji je podržao ovu inicijativu zaslužuju svaku pohvalu, kazali su nam neki od roditelje mališana koji su u ovoj skupini biogradskog vrtića. J.F.

Previous Next

Jedan od iznimno značajnih programa koji se ove godine provodi u biogradskom dječjem vrtiću jeste  program posebne skupine za djecu s teškoćama iz spektra autizma.
Rijedak je to program i malo je predškolskih ustanova koja ga provode, kazala nam je Esma Brzić ravnateljica biogradskog dječjeg vrtića. Ovaj projekt započeo je u našem vrtiću u rujnu protekle godine kao pilot projekt. Bio je to izazov za nas jer njegov humani cilj opravdava svaki trud koji smo uložili u njegovu realizaciju, kazala je ona. Njegov temeljni smisao je da se djeca s poteškoćama inkluzivno uključe u redovni program kroz posebnu skupinu. Da bi projekt uspio, viziju je trebalo pretvoriti u praksu, za što je bilo potrebno obaviti proceduru koja nije ni malo jednostavna. No, zahvaljujući upornosti ali i podršci osnivača Grada Biograda na Moru i razumijevanju gradonačelnika Ivana Kneza, te pribavljenih ostalih suglasnosti poput one iz ministarstva, kao i podrške svih djelatnika vrtića, krenulo se u završnu realizaciju projekta. Nije bilo lako pronaći edukacijskog rehabilitatora, te dva odgojitelja posebno educirana i senzibilizirana za rad s takvom skupinom, no uspjeli smo i tome, te od ove pedagoške godine ovaj projekt više nije pilot, već stvarni projekt  odobren od resornog ministarstva RH, a rad u njemu provodi se prema visokom europskim standardima.
Njegova vrijednost je u tome što se odvija unutar ustanove jer je i vršnjačka podrška itekako bitna. Program se trenutno provodi sa skupinom od petero djece, svakodnevno od 8 do 12 sati, a vodi ga edukacijska rehabilitatorica Tina Colić s još dvije odgojiteljice.
Prostor za rad ove skupine u dječjem vrtiću opremljen je svim suvremenim pomagalima  gdje je sve prilagođeno njihovim potrebama, boljem razumijevanju i ugodnom okruženju. Svakako valja naglasiti da je početkom godine taj biogradski projekt predstavljen kao primjer dobre prakse na HURID-u u Zagrebu, što je svakako veliko priznanje biogradskom vrtiću i gradu Biogradu na Moru.
Jednako tako raduje i činjenica što  veliku podršku projekt dobiva sa svih strana, a posebno zanimanje pokazuju i roditelji mališana kojima bi rad u takvoj skupini bio nužan i koristan, jer osnovna pedagoška vrijednost i smisao ovog projekta je mogućnost inkluzije, točnije procesa integracije djece s manjim teškoćama u razvoju u redovan proces odgoja i obrazovanja, kazala nam je ravnateljica Brzić. J.F.

Previous Next

Nakon ljetne pauze s radom je započela i nova pedagoška godina u dječjim vrtićima „Biograd“. Ove godine u  dva dječja vrtića, onog matičnog u ulici Marina Držića i područnog u Paškoj ulici, biti će ukupno 137 polaznika.
Naime, za ovu pedagošku godinu podnijeto je 75 zahtijeva za upis u jasličnu i mješovite skupine, a bilo je na raspolaganju svega 13 slobodnih mjesta. Od toga u jaslicama sedam, u mješovitim skupinama svega 5 mjesta i to u područnom vrtiću u Paškoj ulici, dok u matičnim vrtiću „Biograd“ nije bilo niti jedno slobodno mjesto, kazala nam je Esma Brzić, ravnateljica vrtića. Stoga se pokušava iznaći rješenje za neupisanu djecu, te je u tijeku „traženje“ prostora gdje bi se privremeno smjestila grupa predškolaca, a da on koliko toliko zadovoljava propisane standarde.
Stoga je vrtić u suradnji s Gradom i gradonačelnikom Ivanom Knezom angažirao na traženju adekvatnog prostora, a čini se da će to realizirati u dogovoru s hotelom „Adria“. No, na žalost i tamo će se moći smjestiti samo jedna skupina djece, a to još uvijek neće zadovoljiti sve potrebe za smještaj djece u vrtić koje su iskazane u gradu Biogradu. Za neko trajnije rješenje Grad Biograd je također obećao osigurati proširenje vrtića odnosno dogradnju jedne prostorije u matičnom vrtiću, a već ovih dana trebali bi započeti radovi.
Sa smještajem jedne skupine u hotelu Adria i jedne skupine u dograđenoj prostoriji matičnog vrtića, grad Biograd zadovoljio bi oko 80% potreba za smještaj djece u vrtiće. Kao trajnije rješenje predviđa se proširenje i adaptacija vrtića u Paškoj ulici, a što bi bilo nužno što prije realizirati obzirom na narasle potrebe u našem gradu.
Inače rad u vrtiću počeo je po ustaljenom redu, a kako je još uvijek lijepo i sunčano vrijeme djeca se raduju igrama u dvorištu vrtića ali i onima izvan vrtića koji su dio našeg odgojnog programa, kazala je ravnateljica Esma Brzić.J.F.

Dječji vrtić u Biogradu na Moru počeo je sa radom 1975. godine pod nazivom: Predškolska radna organizacija Miro i Rudolf Jelenković.

INFO

DJEČJI VRTIĆ "BIOGRAD" BIOGRAD NA MORU

Adresa: Marina Držića 1, Biograd na Moru

Tel / fax: 023/386-128

Tel: 023/383-305

Mob: 099/282-8759

OIB: 60175705264

e-mail: djecji.vrtic.biograd@gmail.com

IZJAVA O ZAŠTITI PRIVATNOSTI I SIGURNOSTI OSOBNIH PODATAKA