PREUZIMANJE PRILOGA
Novosti
Danas su djeca Dječjeg vrtića Ivana Brlić Mažuranić Biograd na Moru, posjetili poznato turističko naselje Crvena Luka s ciljem upoznavanja okruženja Biograda, uključenosti i suradnje sa zajednicom. Zahvaljujemo vodstvu Crvene Luke na iskazanoj dobrodošlici i iznimnoj organizaciji. Uz prekrasno vrijeme, na usluzi su nam bili divni animatori uz sladoled, pizzu i sokić kao i strpljivi vozač hotelskog poduzeća Ilirija. Svakako ovo trebamo ponoviti...
Dan otvorenih vrata Dječjeg vrtića „Biograd“ koji je promijenio naziv u Dječji vrtić Ivana Brlić Mažuranić, održat će se u utorak 31. svibanja od 9.00 do 11.30 sati i od 14.00 do 16.00 sati u svim objektima.
Cilj Dana otvorenih vrata je upoznavanje šire javnosti s odgojno-obrazovnim radom vrtića i važnosti ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
Tom prilikom moći ćete vidjeli kako djece žive i uče u dječjem vrtiću. Unutar prostora vrtića bit će izloženi plakati s prikazom prakse svake skupine. Također kroz razne aktivnosti i radionice unutar skupina imat ćete priliku vidjeti kako se organizira odgojno obrazovni rad i s čime s djeca bave. Djeca koja će tek na jesen prvi puta u vrtić, imat će priliku provesti vrijeme u zajedničkoj igri na otvorenom te se uključiti u različite aktivnosti unutar skupina s ciljem lakše buduće prilagodbe na vrtić.
Pozivamo sve zainteresirane roditelje, djecu koja još ne pohađaju vrtić i građane da nas posjete na naš razigrani Dan otvorenih vrata.
Veselimo se Vašem dolasku!
SVE ŠTO TREBAM ZNATI NAUČIO SAM JOŠ U VRTIĆU
SVE ŠTO TREBA ZNATI O TOME KAKO TREBA ŽIVJETI,
ŠTO RADITI I KAKAV BITI, NAUČIO SAM JOŠ U VRTIĆU.
Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja,
nego se krila u pijesku dječjeg igrališta. A evo što sam tamo naučio:
Sve podijeli s drugima.
Igraj pošteno.
Ne muči ljude.
Svaku stvar vrati gdje si je našao.
Počisti za sobom.
Ne uzimaj što nije tvoje.
Kada nekog povrijediš, ispričaj mu se.
Peri ruke prije jela.
Pusti vodu u toaletu.
Topli keks i mlijeko su zdravi.
Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj,
pjevaj i pleši, igraj se i radi –svaki dan od svega pomalo.
Svakog poslijepodneva odspavaj.
Kad izađeš u svijet, budi oprezan u prometu,
drži se za ruke i ne udaljavaj se od svog prijatelja.
Ne zaboravi da čudo postoji.
Sjeti se sjemenke u plastičnoj čašici: korijen je krenuo u dubinu,
stabljika u visinu, nitko ne zna zašto i kako, ali tako je sa svima nama.
A zatim se sjetite svojih prvih slikovnica i prve riječi koju smo naučili-
najveće i najvažnije od svih riječi- VIDI.
Sve što trebate znati sadržano je negdje u ovom spisku.
I zlatno pravilo, i ljubav, i temeljna pravila higijene.
Ekologija i politika, ravnopravnost i zdrav život.
Uzmite bilo koje od tih pravila, dodajte mu teške,
odrasle i zvučne riječi i primijenite na život svoje obitelji,
posao, državnu politiku, svijet u kome živimo – i
vidjet ćete da će pravilo ostati jasno, točno i čvrsto.
Robert Fulghum
Roditelji čija je dijete upisano u Dječji vrtić Biograd u objekt koji im ne odgovara po adresi stanovanja mogu poslati molbu za premještaj u drugi objekt do 28. travnja 2022.
Premještaj se odnosi na polazak u drugi objekt od 1. rujna 2022.
Molba za premještaj šalje se na e-mail adresu tajnice vrtića
U svrhu kvalitetnije pripreme za provedbu upisa u Dječji vrtić „Biograd“, Vrtić objavljuje predupis djece u Dječji vrtić za pedagošku godinu 2022./2023.
Pozivaju se svi zainteresirani roditelji bez obzira na dob djeteta da u vremenu od 15. veljače do 1. ožujka 2022. godine izvrše prijavu predupisa.
Prijavu predupisa možete izvršiti putem elektrončke pošte na mail tajnice vrtića:
Poštovani roditelji predškolaca,
Obvezni program predškole za djecu koja nisu polaznici redovitog desetosatnog programa započinje dana 18.10.2020. u objektu hotel Adria u 16 sati.
Voditeljica programa odgojiteljica: Ana Došen.
Pri dolasku u Vrtić vrijedi sljedeće:
• Obvezno je nošenje zaštitne maske za roditelja
• Nazuvke za noge dobit ćete prilikom ulaska
• Prilikom ulaska obvezna je dezinfekcija ruku
• Potrebne papuče za dijete
O ostalim potrepštinama i terminu provođenja programa obavijestit će vas vaša odgojiteljica na prvom susretu.
U prvom tjednu imat ćete i tematski roditeljski sastanak "Predvještine potrebne za uspješno uključivanje u školu." roditeljski će voditi pedagoginja Vrtića.
Ovim putem podsjećamo na obvezu donošenja potvrde o obavljenom sistematskom pregledu i kopiji knjižice imunizacije ukoliko niste prethodno predali.
Za sva dodatna pitanja te naknade prijave za program, možete se obratiti pedagoginji Višnji Milačić Žurić na e-mail adresu:
Odgojno obrazovna skupina "Mudre sove" dječjeg vrtića Biograd s odgojiteljicama: Marijana Sorić, Ivana Dominis i Ana Šarić prijavile su recitaciju djece na temu "Ljubav" u sklopu izložbe "Ljubav nas veže i spaja", organizirane u povodu 25. Edukativno muzejske akcije. Cilj je uključiti djecu u rad muzeja unatoč epidemiološkim mjerama.
PROGRAM PREDŠKOLE I PRIPREMA DJETETA ZA ŠKOLU
U skladu sa Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju, program predškole obvezan je za svu djecu u godini dana prije polaska u osnovnu školu. Sva djeca rođena od 1.4.2014. do 31.3.2015. školski su obveznici u školskoj godini 2020./2021.
Djeca koja ne pohađaju vrtić zakonski su obavezna pohađati program predškole organiziran u vrtiću. Program predškole provodi se u trajanju od 250 sati te se temelji na odrednicama Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje odnosno na suvremenom shvaćanju djeteta i procesa njegova ranog odgoja i obrazovanja.
Priprema za školu obuhvaća:
- Vježbe koncentracije,
- Poticanje razvoja koncentracije i pažnje (npr. igra memory, igre slikama na kojima dijete zapaža detalje, pronađi sličnosti i razlike, igre leti-leti, igra na slovo, na slovo, npr. Slovo M kao mjesec)
- Razvijanje sposobnosti opažanja i proučavanja; npr. prometnih znakova, uočavanja promjena u prirodi…..
- Jačanje pozitivne slike o sebi,
- Stvaranje radnih navika,
- Vježbe za predčitalačke vještine,
- Aktivnosti za razvoj psihomotornih vještina (igre loptom, skakanje, penjanje, trčanje, vožnja bicikla, samostalno zakopčavanje odjeće i obuće…),
- Vježbe grafomotorike,
- Poticanje predmatematičkih vještina,
- Poticanje emocionalne i socijalne kompetencije
Predvještine čitanja i pisanja
Predvještine čitanja i pisanja obuhvaćaju vježbe za razvoj prepoznavanja slova, slogovne analize i sinteze (da dijete može zvučno riječ rastaviti na slogove i iz slogova prepoznati riječ) i glasovne analize i sinteze (da dijete zvučno može rastaviti riječ na glasove i iz zadanih glasova prepoznati riječ). U programu predškole radit će se i vježbe poticanja grafomotorike pri čemu će se voditi računa o pravilnom hvatu olovke, odgovarajućem smjeru pisanja i pritisku olovke na papir.
Predmatematičke vještine
Osim predčitalačkih vještina, potrebno je poticati i predmatematičke vještine koje obuhvaćaju sposobnost djeteta da prepozna znamenke, broji do 10 i usvoji koncept broja. Osim toga kroz vježbe razvrstavanja (podataka i predmeta), uspoređivanja (predmeta i skupova), prepoznavanja uzorka i nastavljanje niza, praćenja niza i uputa, orijentiranja i organiziranja u prostoru, procjenjivanja veličine , količine i broja pripremat ćemo dijete za što lakše kasnije učenje matematike.
Emocionalna spremnost i socijalne vještine
O emocionalnoj spremnosti ovisi djetetovo zadovoljstvo i lakoća s kojom će se uklopiti u novu sredinu. Emocionalna stabilnost nam je potrebna za cijeli život pa se potiče od najranijih dana. Vi ste model svojoj djeci, u svakom kontaktu i interakciji s djetetom pruža Vam se mogućnost da djetetu pokažete i naučite ga emocionalne i socijalne vještine. U tome Vam mogu pomoći i neke igre.
Igre i aktivnosti kojima možete pomoći djetetu u razvoju socijalnih vještina i regulacije emocija:
- Dovodite dijete u situacije u kojima je okruženo vršnjacima.
- Zadajte mu scenarije raznih situacija koje će u igri i razgovoru s vama rješavati. Primjer: Marko i Luka igraju se lego-kockama. Ivan bi se igrao s njima. Što Ivan može napraviti da se uključi u igru? Što bi ti napravio da si na Ivanovom mjestu?
- Čitajte s djetetom slikovnice koje se bave raznim situacijama u svakodnevnom životu djeteta (zdravlje, odnosi u obitelji, osjećaji, različita ponašanja….) Tijekom i nakon čitanja razgovarajte s djetetom o pročitanom (npr. Kako bi ti postupio da si se našao na mjestu tog dječaka ili djevojčice? Što bi učinio?)
- U svakodnevnim životnim situacijama razgovarajte s djetetom o osjećajima. Važno je da ono prepoznaje i imenuje emocije tuge, ljutnje, straha i sreće. Možete mu zadati situacije u kojima treba prepoznati osjećaje kod drugih.
Igrajte igre:
- Što kaže ovo lice (igra se s fotografijama iz časopisa, fotografijama ili crtežima lica koji pokazuju određenu emociju, dijete pogađa što osoba na slici osjeća, po čemu to zaključuje, priča nam što bi nam to lice ispričalo).
- Memory s emocijama
- Pantomima osjećaja (dijete izvuče karticu određene emocije i pantomimom odglumi osjećaj)
- Društvene igre s pravilima – važno da ne pristajete na djetetove ideje o mijenjaju pravila s ciljem da ono pobijedi. Važno je da se dijete nauči nositi i s porazom.
Jedna od socijalnih vješta je i samostalnost djeteta. Koliko će dijete razviti samostalnost ovisi o odnosu roditelja prema djetetovim htijenjima i aktivnostima. Ako mnoge stvari obavljate umjesto djeteta, dijete će imati smanjenu sigurnost u sebe, manji interes za samostalno izvršavanje zadataka što će negativno utjecati na prihvaćanje školskih obveza i njihovo ispunjavanje.
Igre i aktivnosti koje potiču razvoj samostalnosti:
- Razvoj samostalnosti kod djeteta najbolje je poticati u svakodnevnom životu i dnevnim aktivnostima primjerice dajući mu da složi svoju odjeću prije spavanja, pospremi pribor nakon jela. Dobro je da dijete ima sitna kućna zaduženja i da ne radite stvari umjesto njega.
- Učite ga praktičnim vještinama kao što su otključavanje i zaključavanje vrata
- Zajedno šećite do škole kako bi dijete naučilo put od kuće do škole.
- Poučite ga pravilima ponašanja u prometu i na ulici, u trgovini i sl.
Preporučena literatura za roditelje:
- Biddulph, S. (2002), Tajna sretne djece. Mozaik knjiga: Zagreb
- Canter, L., Hausner, L. (2002), Domaća zadaća bez suza. Naklada Kosinj: Zagreb.
- Čudina-Obradović M. i sur. (2004) Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi. Tehnička knjiga: Zagreb
- Good, P. ( 1993), Kako pomoći klincima da si sami pomognu. Alinea:Zagreb.
- Humphreys, T. (2003), Samopouzdaje-ključ djetetova uspjeha u školi. Mozaik knjiga: Zagreb.
- Jull, J. (2008), Vaše kompetentno dijete. Naklada Pelago: Zagreb
- Longo, I. (2001), Roditeljstvo se može učiti. Alineja: Zagreb.
- Miljković, D.(1996), Pomozite svojoj djeci da razviju samopoštovanje. Tempo: Đakovo
- Miljković, D., Rijavec, M.( 2002), Bolje biti vjetar nego list, IEP: Zagreb.
- Ortner, G. (1998), Bajke koje pomažu djeci. Mozaik knjiga: Zagreb.
- Rečić, M.(1996), Odgoj u obitelji. Temposhop: Đakovo.
- Salk, L. ( 1996), Što dijete želi da roditelji znaju. V.B.Z.d.o.o.: Zagreb.
- Slunjski, E. (2013) Kako djetetu pomoći da – (p)ostane samostalno i odgovorno. Element: Zagreb
- Sullo, R. (1995), Učite ih da budu sretni. Alineja: Zagreb.
- Twentier, J. ( 1999). Pozitivna snaga pohvale. Mozaik knjiga.: Zagreb.
ŽELIMO VAŠEM DJETETU PUNO IGRE, RADOSTI I VESELJA U VRTIĆU!
Letak pripremile: Pedagoginja Višnja Milačić Žurić, pof. i logopedinja Petra Marušić, mag. logoped
PREUZMITE LETAK: